Followers

About Me

My photo
She was born on 20th Nov 1993. A holder of Bachelor of Business Administration (Hons) majoring in International Business. Currently working :')

Sunday, April 21, 2013

Bagai Ada Sesuatu Dalam Diri Aku

Bermula dari pukul 10 malam tadi hingga sekarang 3:15 pagi aku tengok banyak videos kat Youtube
I accidentally watched many youtube videos pasal Islam
Sebelum tu, aku ada tengok satu Show Tyra
Perbincangan tentang homoseksual di America
Ada sesetengah rakyat kuat agama di Amerika menentang homoseksual

Setelah tu, aku tertengok satu video
bertajuk : Suara Merdu Yang Boleh Mengalir Air Mata
Aku betul-betul menangisss


Aku rasa bagaikan ada satu sirapan darah yang lalu mengalir dalam badan
 Aku bangga dengan budak lelaki tu
Aku rasa diri aku ni hina

Daripada video tu, macam-macam komen diterima
especially dari anti-Islam
mereka mengatakan kesian budak tu, dah diajar jadi begitu sejak kecil. 


Aku teruskan lagi dengan menonton videos 
yang bertajuk : Christians convert to Muslims
dan
Muslims convert to Christians
Daripada videos tu, aku jadi keliru sangat
setiap believer ada faith sendiri
Ada sebab-sebab sendiri mengapa perlu convert agama


Alhamdulillah aku ternampak satu video ni
Bertajuk : Dr Maurice Bucaille ( why i'm Islam )
videonya berkaitan dengan penjumpaan mumia yang tenggelam di Laut Mati
semasa mengejar Nabi Musa a.s 


aku berasa sekali lagi darah bersirap satu badan aku
Ya!! Betul!! Qur'an adalah Kitab Suci Allah!!
Satu-satunya kitab yang betul
Berbuktikan dapatan sains moden
Malahan banyak lagi scientists Barat yang dah convert Islam
Perkara ni lagi meyakinkan aku


Aku rasa aku ni hamba yang hina
aku dah banyak melakukan dosa
tapi setiap kali diri ni dah nak dekat dengan cahaya tu, 
pasti ada perkara yang menarik aku kembali ke jalan asal
YA ALLAH

aku mohon doa dari setiap orang
Ayah, Mak, maafkan Yunis.
Yunis belum jadi manusia yang baik lagi untuk akhirat
untuk bekal mak ayah


No comments:

Post a Comment

I value your comment :)