Followers

About Me

My photo
She was born on 20th Nov 1993. A holder of Bachelor of Business Administration (Hons) majoring in International Business. Currently working :')

Sunday, May 06, 2012

Biasiswa oh Biasiswa




Dalam hati aku " kenapalah dalam Malaysia ni bukan aku sorang je yang terhegeh-hegeh nak biasiswa? kenapa orang lain menyibuk sekali " 


Banyak cantek muka kau Chaaa.. kau ingat duit kerajaan kau sorang je punyer? 

Ohh thank you sebab kata muka aku banyakkk cantik. hehe. I need a scholarship! Yes I really need it! Jika boleh, aku taknak ambik loan. Taknak taknak.. Ada beberapa sebab kenapa aku sangat mahukan biasiswa.

Menyenangkan hati mak
Aku taknak dia fikirkan kos pembelajaran aku yang tinggi. Aku nak dia relaks je. Aku nak dia enjoy  hidup ni dan gunakan duit pencarian dia untuk mostly kegunaan dia bukan aku. biar dia rasa hidup macam Datin. kah kah kah! 


Masa depan yang terjamin
Dengan adanya biasiswa, kita akan terikat dengan pihak biasiswa. Dia akan tarik kita bekerja. Haaaaa this is what I want! Aku belajar untuk bekerja suatu hari nanti. untuk menggunakan ilmu bagi mencipta wang. It is useless bro if you pursue tertiary education with high cost but u didn't get any job.


Perangsang untuk belajar hingga ke akhir
Bila ada biasiswa, kita dipaksa untuk mengekalkan pointer setiap semester. Pointer mesti tinggi kalau tak biasiswa kena tarik balik. So, kalau awal-awal study week member ajak lepak even though sekejap, kita akan mentah-mentah reject.



Why I cannot be like those who are outstanding? Why I think my English is still bad? Why I have less confidence than others? Why this? Why that?


Get rid of why why why why! Erghhhhh.. Keep looking forward Cha! Imagine your bright future if you're hard working by now. Imagine you ada rumah banglo 10 tingkat, kereta bersusun sampai garaj tak cukup! Is this too much? hehehe.



From previous entries, I always asking for you guys kindness to pray for me. this entry also I  want to ask you to do so again. If I got a scholarship, I will belanja kamu semua. like seriously? seriouslahhh if you ada bran??



No comments:

Post a Comment

I value your comment :)