Followers

About Me

My photo
She was born on 20th Nov 1993. A holder of Bachelor of Business Administration (Hons) majoring in International Business. Currently working :')

Friday, May 04, 2012

Batak Batak Batak

Kalau nak tahu. ni laa rupa orang batak..


Aku bukan nak cerita pasal kaum Batak, tapi perempuan batak. Idea ni muncul sebab teringat balik topik perbualan dengan BFF tercinta.. Yang dia tengah cuti sem yang aku ni dah grad so macam-macam laa cerita yang TERpancul keluar masa berborak. Mulut bff ni pun satu no insurans! mungkin sebab takde duit nak bayar premium tiap bulan kot. kah kah kah! motif? 

kawan aku cakap kat aku :

"Bila lelaki sebelah rumah kacau tu, jangan laa layan. Ni tak! Dia pergi layan macam bangga konon ramai lelaki suka dia "


Nak dijadikan cerita, bff aku ni menetap di rumah sewa masa semester 2, biasalah rumah sewa mesti ada jiran. Dapat pulak jiran lelaki-lelaki bujang kelate yang budget hengseng hengseng .. Bila pelajar perempuan balik kelas, kalau tak ganggu mesti tak sah.. Tapi manakan tidak lelaki tu naik minyak kalau si bunga pun turut melayan sekali.. Kawan serumah bff aku ni melayan laa si bujang-bujang miang tu.. Bff aku ni bengang laa kat kawan dia tu sebab nampak macam murah. Ops!! no komen. Yelaa bahaya sangat sangat kalau kita melayan lelaki bujang.. kalau bujang tu okay laa jugak, tapi miang sekali... errr


kawan ku berkata lagi, kali ni dengan nada yang gilaa tak puas hati ar! 

"Kalau dah baru nak sosial tu, takmoh la budget sosial. nak jojang cerita sano sini kononnya dia tu pergi club.  Cerita pulak dekat orang yang stok duduk rumah tak keluar, memang laa orang tu hangguk je. entah  orang tu faham entah tak! Diam-diam sudahlah. nampak sangat batak. Heyy batak batak batak.. macam baru tengok dunia bandar. cultureshock punya budak. Zaman aku dah habis, dah bosan dah dengan semua tu, dia baru nak mula. Dia fikir aku tak tahu semua benda tu  " 

Kalau korang baca macam nak bagi penumbuk je kat muka bff aku ni kan? hahahaha. takpe aku pun  memang nak bagi penumbuk kat dia.  mulut memang tak makan saman betul lah. hahaha

Selalunya orang yang kena cultureshock ni bila dia sebenarnya daripada kampung then berpindah ke bandar atas urusan belajar or sebagainya. Sesetengah orang tetap pendirian tapi ada orang ni macam tak boleh nak adapt dengan kehidupan bandar yang gila jauh berbeza dengan kampung. So akibatnya, bila nampak air  kencing syaitonn, dia ingat air oren sunquick, so teguk je laa..


Kesian bff aku dapat serumah dengan orang batak. bukan sahaja batak, tapi bangga lelaki keliling pinggang. aisehhhmannnnn! Kalau tak pandai jaga diri tempat orang memang naya! Takut tenggelam. 


Susahkan kalau tak baik dengan orang serumah/sebilik.. Alhamdulillah la sebab asrama aku semua orang aku baik.. keh keh keh :D



Apa motif kau Cha nak cerita kat kami semua ni? 

Ek elehhh, kata share, so aku cerita je laa ape yang aku suka.. Sharing is loving. muach muach muach! haha



2 comments:

  1. batak adalah ayat paling kejam nak kater kat orang baru kuar kampung ..
    ohh kesian diorang,
    tp still.. keadaan tu memang menganggu, jangan sampai si BFF tu pung kena chop sekali sudah lah.
    dikatakan menggatal pasal ada lelaki keluar masuk rumah maybe
    (iyer lah kan, si housemate nyer yg batak tu gi ajak masuk, orang luar tuduh seisi rumah lah kan)


    pocket somehow tak pernah jadi gitu, biarpun pocket ni dari kampung yg tak der bangunan 3 tingkat untill the last 10 years.
    (Sekolah dikecualikan)
    maybe sebab tak hensem kot hahahah

    sure kawan BFF kamu yg batak tu perasan cun.. Or memang cun.
    pasal tuu laaaa

    ReplyDelete
  2. I am so sorry Pocket kalau Pocket terasa


    :(

    ReplyDelete

I value your comment :)