Followers

About Me

My photo
A woman who still thinks she is still a little young girl

Sunday, March 18, 2012

Customer Service Digi Centre need to be improved

Siapa guna nombor Digi? lebih baik pergi tukar nombor lain sekarang. Cepat! eheh. I ada pengalaman pergi ke  customer service tiga syarikat telekomunikasi paling hangit di Malaysia ni. Paling I suka ialah Maxis Centre di KLCC. Layanan pekerja-pekerja maxis sangat bagus! Kita baru nak langkah masuk, belum jejak kaki lagi tapi dah ada orang sambut offer bantuan. I rasa I macam Datin ketika tu. hehe. Then pekerja Maxis akan tolong semampu yang boleh. contohnya whatsapp aku ada masalah, pekerja tu boleh uninstall dan reinstall balik walaupun itu bukan kerja diorang.


Same goes to Celcom Centre. Layanan pekerja Celcom tak sehebat di Maxis, tetapi pekerjanya sangat cekap, tangkas, cepat dan lipat! I spend less than 10 minutes bila nak bayar bil-bil yang tertunggak. Can u imagine it? I belum sempat nak duduk, nak main-main dengan phone display kat situ pastu dah kena 'halau' balik.


Maxis & Celcom centre punya decoration pun okay. Sangat bersih dan suci. Selesa. Bila nombor giliran dah bertukar, customer boleh notice. Tingg tonggg "1056. ehhh nombor aku dah naik la. kaunter 5. im cominggggggg"


Tapi kalau kat Digi Centre kat Times Square, I tak dengar langsung bila nombor giliran bertukar. Pastu bila dah pergi kaunter, ada manusia asing dah potong line! "Oiiii giliran aku ni, apahal kau ambik pulak!? Pekerja yang incharged pun buat bodoh je aku berdiri menunggu belakang customer lain yang tak ada nombor giliran tu." 


Pastu, suara pekerja Digi sangat laa lembut macam nak pergi Pertandingan Suara Siapa Paling Lembut. Aku tak dengar langsung. Haishh. Bila aku dah cerita masalah iphone aku, pekerja tu cakap kita kena format balik semua tapi kena back up semua file dulu. Tapi pihak Digi tak boleh nak tolong back up kan sebab customer punya privasi. Dia suruh back up di laptop sendiri or pergi mana-mana kedai phone back up kan, then datang balik Digi Centre untuk clear all the files dalam iphone then masukkan version baru supaya masalah boleh selesai. what the fuck, man! Menyusahkan aku laa. aku ingat sehari boleh settle masalah ni. rupanya lagi membebankan kepala otak. Aku tak ingin nak datang Digi Centre kalau phone tak rosak. Tapi warranty card di bawah tanggungjawab Digi. 


Fyi, aku tunggu hampir 1 jam untuk dapatkan giliran ke kaunter. 1 jam tu untuk 6 nombor giliran. Lambat gilaa kan diorang buat kerja? And Digi Centre punya decoration tak bagus. really! Kerusi kotor, tak teratur dan customer lain boleh potong line sesuka hati. Aihhhh! 


TAK SEMEGAH MACAM MAXIS & CELCOM

No comments:

Post a Comment

I value your comment :)