Followers

About Me

My photo
She was born on 20th Nov 1993. A holder of Bachelor of Business Administration (Hons) majoring in International Business. Currently working :')

Saturday, November 26, 2011

Apa Perasaan Anda Sekarang?

Susah nak describe pasal hati. Hanya kita yang tahu. Perasaan aku pun aku sorang je yang tahu. Korang perasan tak kadang-kadang sukar untuk kita meluahkan apa yang tersirat, apa yang tak puas hati dalam hati. Aku pernah rasa betapa susahnya aku nak explain perasaan aku. Perasaan aku sangat susah nak convert dalam bentuk perkataan Melayu/English/Tamil/Mandarin/Malinggam yang boleh difahami. 

Kalau hati korang sedih, silalah berfikir secara mendalam lagi dalam pelbagai aspek. Try fikirkan something yang boleh buat hati korang tenang semula. Kalau korang sedih disebabkan seseorang, fikirkanlah saat-saat manis korang dengan dia. At least dapat lega sikit kan? Kalau tak boleh jugak, fikirkan saat pertama kali korang bertemu, mesti korang tersengih macam kerang busuk kan? Hahahaha. Kalau korang sedih jugak, hentak kepala kat dinding seratusduapuluh kali. C'mon, guys! Sepatutnya korang happy kan? Dah dah takmoh sedih2! 



Lagi satu cara nak lepaskan perasaan yang terkubu dalam hati ialah dengan mendengar lagu sedih. Salah satu contoh lagu ialah lagu yang korang tengah dengar sekarang ni. eventhough lirik dia macam lari sikit, tapi melodi dia sangat berguna untuk menitiskan air mata. kan? Boleh jugak korang cuci mata korang bagi sihat sikit. Hihihi ^^


Tentang Kita - Acha Septriasa

Seandainya saja kau bisa mengerti
Apa mau aku sekali ini
Mungkin aku takkan merasa bersalah
Karena telah putuskanmu
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
Cinta memang tak bisa ditebak
Jalannya membuatku bingung selalu
Karena sekali tersakiti
Pasti hilang sudah cinta itu jadi benci
Sia-siakah ini tak tau pasti
Akankah berubah nyatanya rasaku tetap sama
Masihlah sama terhadap kamu sayang






Updated : But kalau kita seorang saja yang berfikir semua tu tak guna juga ibarat bertepuk sebelah tangan. Jangan seksa diri, kalau putus cara yang terbaik, lakukan saja. mungkin itu cara yang paling terbaik untuk kamu berdua. mungkin sakitnya pedih sekrang, tapi reda pada masa akan datang. Daripada simpan sakit lama-lama, nanti luka tu akan membengkak dan bernanah. sampai susah nak diubati. 

I will be okay. will be okay. even my heart feels macam kena cucuk dengan pisau bertalu-talu, it's okay for me. I still can go through this pain without my bestie, Ain. Please God, make this as last love story for me. I know You always love me, just the only me sometimes forget about you. 




I can't stop crying when listening to this. Maybe you can test one too, mana tahu menangis sekaliii :D 



saya memang menjadikan menangis sebagai satu method nak luahkan perasaan. Menangis tu mengingatkan saya macam mana saya menangis tanpa henti suatu ketika dulu masa ayah pergi buat selamanya. So, I'm not gonna change this. let me be annoying to you as long as I be myself

2 comments:

  1. luahkannya dan bersabar dear..mungkin ada dugaan disebaliknya..

    ReplyDelete
  2. Luahkannya yg payah takot ada org sentap pulak baca. heheee =P

    ReplyDelete

I value your comment :)