Followers

About Me

My photo
A woman who still thinks she is still a little young girl

Saturday, September 10, 2011

Result Ujian Pertengahan Semester & Kelahiran Baby Comel Saya!!!

Assalamualaikum :)

Hi semua.. dah lama saya tak update blog busuk ni.. rindu sangat zaman lepas SPM tapi apa nak buat.. Saya dah mula start class dalam minggu ni. Dalam minggu ni, ada 2 cerita yang gembira. pertamanya.. kucing kesayangan saya dah selamat melahirkan anak-anak yang comel.. alhamdulillah.. semakin besarlah keluarga kami lepas ni.. tak lama lagi rumah saya tuh akan jadi taman bola sepak bagi kucing-kucing yang baru lahir tu.. so makin keraplah ibu saya mengemaskan barang-barang yang terjatuh akibat kucing saya bermain tak kira malam dan siang.. makin kerap jugaklah ibu saya merotan kucing disebabkan mencuri lauk di dapur walaupun dah diberi makanan..


Tengoklah diorang tengah tidur sambil peluk-peluk. Alolololo comel betul anak-anak saya ni! Masa Cha ambil gambar ni, mama budak 3 ekor ni tengah keluar kalau tak dia tak bg orang kacau anak dia. Mama dia ni kawin dengan kucing jantan mana lah.. dia kawin dengan kucing tambi kot tuh yang dapat anak hitam.. Yang putih tuh Cha dah cop dulu.. nak bagi nama dia Bella.. sbb dia putih macam Bella dalam cerita Twilight.. Yang 2 ekor lagi tuh bagi nama comot & hitam.. Biar nama dia tak modern... biarkannnnn nama kampung... haha.. 


Lagi satu cerita yang menarik ialah Cha dah dapat result UPS ( Ujian Pertengahan Semester) . Mula-mula nervous la nak tengok.. Ramai member dah tengok.. Ada yang menangis,, ada yang selamba,, ada yang gelak tak henti-henti.. Cha pun tergedek-gedek pergi tengok result.. sekali tengok... Wahhhhhhhhh!!!! Sukanyaaa sukanyaaa!!!!! :D I got 4.00000000!!



Matrik no Cha - MA1112673141.. kalau korang tengok terus ke kanan.. Ada tulis gred D kan? Yang tuh result English..  :'( sedih ohhh.. tak pernah-pernah dapat english D sekali masuk matrik dapat D. Masa jawab paper hari tu, rasanya Cha dah buat yang terbaik dah.. Mungkin sebab sebelum masuk dewan peperiksaan, Cha kena marah dengan seorang pengawas sebab kasut.. Mungkin sebab tuh emosi masa jawab paper tak bagus.. Alahhhh!! sedih laaa! asal teruk sangat BI aku!! :( Budak cina dalam praktikum Cha pun dapat D for english.. just a few yang dapat A & B. Apa jawapan dia nak sebenarnya pun Cha tak tahu.. Cha rasa idea dah mencurah-curah masa jawab paper esei.. Minta tolong pensyarah semak balik kertas jawpaan memang mustahil sebab keputusan adalah muktamad! Nasib baik result BI tak masuk dalam pointer tp bg saya semua result adalah penting walaupun result pendidikan seni sekalipun.. Ohhhh shittoooooo!  -__________-


Result UPS ni cuma carry mark 10% dalam PSPM nanti.. PSPM waktu hujung bulan 10 ni. then habislah semester pertama... lepas tuh cuti 3 minggu masuk pulak semester kedua... struggle utk PSPM semester kedua then habislahh belajar.. yang pasti PSPM mesti susah.. so kena belajar betul2.. lagi berapa bulan je lagi.. hmmm.. guys, pray for me :) Take care... 

No comments:

Post a Comment

I value your comment :)