Followers

About Me

My photo
A woman who still thinks she is still a little young girl

Wednesday, April 13, 2011

Pengalaman Bekerja Membuatkan Saya Nak Sambung Belajar Secepat Mungkin!

I've started working since the first of April until ..?...  I dont know until when I can stand with the pressure of working. My salary was just  a thousand because my high education for right now just SPM. But that amount has not yet been deducted by KWSP. For sure the end of this month I will get less than thousand. Im kinda sad :'( 


Saya sedih sebab gaji saya akan dipotong untuk KWSP. bukannya saya tak suka menabung untuk masa tua, tapi sekarang saya kerja sebab nak duit untuk beli sesuatu. tak timbul pun niat untuk menabung dalam KWSP. Hehehe. Pasal duit masa tua tuh biarlah saya kumpul bila dah kerja tetap nanti.  Sekarang enjoy dulu. haha. Tapi apa boleh buat, syarikat saya bekerja tuh kena ikut procedure yang ditetapkan bahawa setiap pekerjanya harus mempunyai wang simpanan KWSP.


Pengalaman saya bekerja membuatkan saya nak sambung belajar secepat mungkin. Sebab tidak tahan dengan kerja yang memenatkan otak . Jawatan saya adalah sebagai customer service. Jadi customer service ( c/s ) ni nampak je senang, tak payah penat berdiri, just duduk depan komputer selesaikan masalah customer. Ramai orang yang nak jawatan ni, tapi kalau sekali dah duduk tempat sebagai c/s , korang tahu lah apa nasib korang bila berhadapan dengan customer yang bermacam-macam perangai! Especially macam kami orang baru as a trainee , dalam otak zero about customer service tetapi dah kena maki hamun dengan customer yang tak faham2 kami dalam proses nak belajar. Haishh! Member sekerja saya pernah kena maki  " stupid " oleh seorang customer yang tak berperikemanusiaan. huhu.




English kena okay. Tapi ada customer contohnya daripada Korea atau Jepun yang kurang dalam English, lagi lah memenatkan sebab terpaksa terangkan kepada mereka satu-persatu tentang produk dalam English yang sangat basic sekali. Tapi kalau jumpa Omputih tuh pening kepala dibuatnya kadang-kadang tak dapat tangkap apa yang mereka sebut perkataan English yang lajunya seperti 240 km/h! Haha. But so far kami tak ada masalah yang kritikal dalam komunikasi dengan pelanggan. 


Paling memenatkan lagi apabila kami dapat complain daripada big-big boss. Komplen yang berbunyi customer service tak buat kerja dengan betul la apa lagi lancau! Hishh geram bila aku kenang balik!! 



Sebab-sebab inilah saya terfikir nak cepat-cepat sambung belajar, after dah graduate boleh mempunyai pekerjaan yang lebih bagus dan tak perlu jadi kuli yang sentiasa dimarahi, di-complain, gaji yang ala boleh la cukup2 makan.  Saya tahu ada beberapa rakan sebaya saya yang nak sambung kerja dan tak mau belajar, tapi cuba anda semua bayangkan, selama manakah anda nak bekerja di bawah orang lain ? Selama manakah anda sanggup tahan dimaki oleh big bos yang tidak sekepala dengan kita?  



Source : google







Anda boleh LIKE jikalau suka atau COMMENT untuk memberikan pandangan anda

No comments:

Post a Comment

I value your comment :)