Followers

About Me

My photo
A woman who still thinks she is still a little young girl

Thursday, March 24, 2011

Remaja Dirasuk Syaitan Black Metal !

PS : Saya membaca majalah dan tertarik dengan cerita yang bakal saya kongsi. Iqra' . bacalah. hehe




Saya merupakan seorang ustaz yang ingin menolong Shahrul menyelesaikan masalah yang dihadapinya. Ketika berada di dalam biliknya, saya terpandang poster sebuah kumpulan musik dari Barat yang dijadikan cover buku. Saya tahu kumpulan itu ialah kumpulan Black Metal. apa yang saya nampak itu ialah petunjuk dari Allah untuk menyelesaikan masalahnya itu. Bulan lepas, Shahrul berhenti kerja secara mendadak. Majikannya sangat terkejut dan puas memujuk shahrul menghentikan niatnya tetapi Shahrul berkeras. Alasannya mudah, fikirannya buntu dan tak dpt fokus bekerja. 



Menurut bapanya anaknya telah mengalami gangguan semenjak 3 tahun lepas. Keadaan menjadi parah apabila anaknya mendengar bisikan2 ngaib yang menyuruhnya melakukan jenayah termasuk membunuh! buntu juga fikiran kami untuk menyelesaikan kes Shahrul. 




" Awak suka dengar lagu2 kumpulan tu? " Saya bertanya. Shahrul mengangguk. Wajahnya kelihatan seperti orang tidak mempunyai perasaan. 



" Awak ada simpan lagi CD kumpulan tu? boleh tak keluarkan? Saya nak tengok. " pinta saya. 




Shahrul lantas mengeluarkan satu kotak yang besar dipenuhi dengan CD kumpulan Black Metal! Wahh banyak betul CD-CD kumpulan Black Metal yang disimpannya. Hampir 60 bekas CD yang ada. CD daripada kumpulan Sad Theory, Eterno, Betrayed, Letal Solaris, Profecia, Darkmoon, Argur, Incarnatius, XIV Dark Centuries, Tenebrosus, VLE Venterriket  dan lain-lain.


Saya masih teringat semasa saya menuntut di Kelas Thanawi Dua di Sekolah Menengah Agama ( Atas ) Sultan Zainal Abidin, Kuala Terengganu, ustaz mengajar saya ketika itu menghuraikan perkataan " mizmar as syaitan " 



Menurut beliau, alat muzik yang digunakan syaitan ialah alatan yang bertali dan yang ditiup. Syaitan dan jin amat tertarik dengan bunyi petikan dan siulan. Mereka akan cepat2 datang ke arah bunyian tersebut. Sebab itu, tiupan serunai dan petikan gitar mampu mempengaruhi jiwa dan perasaan pendengarnya. 



Ketika rawatan dijalankan, Shahrul secara tiba2 tidak sedarkan diri dan badannya dikuasai oleh sesuatu ( syaitan atau jin ) . shahrul ketawa seolah-olah mengejek saya. Lalu saya cepat2 menumpukan rawatan di bahagian tubuhnya yang panas. Ketika itu dia bertempik! 


"Aduhh sakitnyaa!! " jerit makhluk yang menguasai tubuh Shahrul. 


" Dari mana engkau datang? " soal saya. 


"Teruntum " jawabnya . Saya tidak pasti sama ada Taman Teruntum atau Kompleks Teruntum . 


" Macam mana engkau masuk? " 


"Masuk ikut lagu! " ketika itu, saya dapat tahu yang Shahrul selalu sertai jamming dan dia ialah salah seorang gitaris yang popular. Musik yang dimainkan oleh mereka menyebabkan syaitan dan jin meresap masuk ke dalam tubuhnya. 


Hasil penelitian saya terhadap CD kepunyaan Shahrul, banyak perkara yang menakutkan. Pertama , cover CD mengandungi gambar2 mengerikan. Gambar orang makan orang ( kanibal ) , gambar salib, gambar iblis, gambar Jesus, gambar hantu, gambar lucah dan macam-macam lagi! Kedua , lirik2 lagu yang bertentangan dengan ajaran agama. contohnya lagu yang bertajuk Murder Fantasies


I want to kill you
Take away your life
In torture as you die
I want to kill you
Your death i wanna feel
Create your corpse in murder fantasies


Ini pulak lirik dari lagu bertajuk Pleasure To Kill. 


My only aims is to take many lives
the more the better I feel
My only pleasure is to hear many cries
from those tortured by my steel
The color of your blood from your open body
Is all I wanted to see
Tasting the blood from your lips as you die
Means satisfaction to me


Tidak hairanlah kalau Shahrul dirasuk bisikan iblis supaya melakukan pembunuhan kerana lagu itu sendiri menggalakkan pendengarnya membunuh! 



Moral cerita : Kalau kita nak minat sesuatu lagu boleh, tapi pastikan teliti dulu lirik lagu betul-betul . contoh macam saya pun dulu minat dekat Lady Gagah Lady Gaga, tapi banyak lagu2 Lady Gagah ni ada unsur2 memesongkan agama kita contoh macam lagu Alejandro dan Bad Romance. Lepas ni, berhati-hati memilih lagu kesukaan. :) 





Anda boleh LIKE jikalau suka atau COMMENT untuk entry ini

2 comments:

  1. selalu layan sade dan lenny kravitz jer....

    ReplyDelete
  2. Nice blog!! Tak bosan baca blog u..heeee....Keep it up dear !!! =)))))

    ReplyDelete

I value your comment :)