Followers

About Me

My photo
A woman who still thinks she is still a little young girl

Wednesday, February 02, 2011

Teruja Dengan Kelebihan Pacek Sarawak!

Di Kuching, Sarawak terdapat sebuah pasar yang dinamakan Pasar Satok. Pasar tuh menjual pelbagai jenis makanan mentah, ayam, udang, ikan. Cha pergi pasar tuh pun sebab my mum kirim suruh beli ikan terubuk masin. Kalau tak, mana kan dapat Cha merasa masuk pasar. hehe. 


Lepas setuju dengan harga yang ditawarkan, Cha pun belilah seekor ikan terubuk masin yang besar. Pacek yang menjual  ikan terubuk masin tuh menegur Cha dengan slank Sarawak.. *bahasa diubah untuk kefahaman*


Pacek ; Anak ni melancong ye?
Cha ; Ye pacek,, saya daripada KL. Saje je datang Sarawak masa cuti tunggu result SPM. *senyum*
Pacek ; Ohhhh, anak ni mesti dapat 7A 1B 
Cha ; Saya ambik 9 subjek la pacek, 7A 1B tuh result PMR saya.. 
Pacek ; Ohh kalau begitu anak mesti dapat 7A 2B masa SPM nantii.. *senyum memanjang*
Cha ; 7A 2B tuh result trial SPM saya lah pacekk,, mana pacek tahu semua nii?? *muka terkejut*
Pacek ; Pacek tahu laaaa *tersengih*
Cha ; Janganlah pacek kata macam tuh,,, 7A 2B kecik hati saya,, penat2 saya belajar,,pergi tusyen.. pacek cakap laa street A.. *senyum*
Pacek ; Anak dapat B sebab pelajaran tuh anak tidak sukaa.. Tapi takpe,, kita berharap,, tuhan yang menentukan.. Seekor je ikan nak beli??
Cha ; Seekor je pacek,, bukan saya yang makan. Mak saya yang kirimm.. hehehe 



Cha sangat terkejut pacek tuh boleh cakap macam tuh,, dia tenung muka Cha lama jee... I hope apa yang dia kata tak benar. Cha nak dapat semua A jugakkkk!! Aminnnn :) 



No comments:

Post a Comment

I value your comment :)