Followers

About Me

My photo
She was born on 20th Nov 1993. A holder of Bachelor of Business Administration (Hons) majoring in International Business. Currently working :')

Saturday, November 13, 2010

Pengorbanan Seorang Ibu

Semakin hari, semakin banyak kes-kes yang berlaku dalam remaja. Contoh macam kes buang anak. Lepas dah main sedap-sedap, pandai pulak nak buang tapi bodoh sebab terKANTOI juga akhirnya! Aishh emosii sikit kalau cakap pasal ni.-,-. Lepas buang anak, ingat masalah boleh selesai? ohhh tidaakkk sama sekali! Pasangan tu mesti hidup tak tenteram terutama sekali si Ibu. Mungkin sebab dah buntu fikiran sebab tu dia bertindak macam tu. Kesian bayi tu.




Selalunya orang kata, kalau bayi mati masa kecik, Bayi tu akan terus masuk syurga dan bayi tu akan memanggil2 ibunya untuk turut masuk syurga dengannya. Betul ke? ( cha antara ingat dan lupa ) . TETAPI! kalau bayi tu mati disebabkan DIBUNUH oleh ibunya sendiri? Nak ke bayi tu panggil ibunya untuk masuk syurga dengannya sekali? cuma tuhan yang tahu.







Kat Jepun, tak silap Cha dah ada pusat penjagaan anak luar nikah. Kepada siapa yang terlanjur dan tak mau bela anak tersebut, anak itu akan ditempatkan kat pusat penjagaan tuh laa. Yang ni pun sebab teacher Cha yang bagitahu, Cha pun dah ingat-ingat lupa apa dia cakap. Kenapa la kat Malaysia tak buat macam tu, kalau buat, mesti takdelah melampau sangat kes buang bayi ni. Sampai purata setiap negeri untuk anak luar nikah adalah 1000 orang bagi setiap negeri!!!
Okayy, Cha ada terjumpa sesuatu masa surf internet tadi. 
Ni diaa haaa... 

Bayi maut dicampak dari kenderaan bergerak

15/09/2010 9:11pm
Oleh SOPI SAMAILE
SIBU 15 Sept. – Seorang bayi lelaki yang baru dilahirkan dan masih bertali pu dicampak keluar dari sebuah kenderaan yang sedang bergerak sehingga menyebabkan kepalanya pecah.
Perbuatan kejam itu berlaku di sebuah lorong di kawasan Perumahan Taman Rajang di sini malam tadi.
Mayat bayi yang dibungkus dengan kertas suratkhabar dan dimasukkan ke dalam beg plastik hitam itu ditemui seorang peniaga wanita yang kebetulan lalu di lorong berkenaan antara pukul 9 hingga 10 malam. – Utusan

Sumber ; inijalanku.wordpress.com 


Tragiss sungguh! agak-agak la kalau kepala bayi tu sampai pecah! memang tak ada hati perutt. Hati tuh dah macam hati batu sekeras BERLIAN! tak ada perasaan sayang dan berlembut dengan bayi yg baru lahir. Busuk!  sebusuk-busuk bangkai ! Bau bangkai pun lagi wangi..



Sebenarnya ada lagi yang Cha jumpaa. hehe. ni haaaaa... 


Kisah Pengorbanan Ibu Terhadap Anaknya


Kisah Pengorbanan Ibu pada Anaknya . Ini adalah kisah pahit yang muncul dari tragedi gempa bumi Sichuan. Ketika rumah roboh pada seorang ibu dan bayinya yang berumur 3-4 bulan, bayi dilindungi ibu dengan tubuh miliknya berlutut sujud di atas bayi. Ketika penolong tiba 5 hari kemudian, pada 17 Mei, mereka menemukan sang ibu telah hancur mati, tetapi bahwa bayi itu tidur nyenyak – hidup. Tak lama kemudian mereka menemukan ponsel sang ibu, tempat ia menulis pesan teks untuk bayinya yang membaca
“Bayiku sayang, jika Anda dapat bertahan hidup, selalu ingat bahwa aku mencintaimu.”

Aku terfikir sejenak, seorang ibu di China sanggup mengorbankan diri untuk melindungi bayi dari kandungannya sendiri untuk melihat bayi nya terus hidup. Tapi mengapa di negara kita, bayi dibunuh dan dibuang dengan tanpa rasa bersalah dan kasihan sedikitpun demi kepentingan diri sendiri. Fikirlah sejenak……

Sumber ; artikelindonesia.com
Sebenarnya rasa hiba juga lah kan. dah memang ketentuan tuhan ibu tuh mati. Nasib baik la Cha baca kisah ni masa bukan lagu yang slow motion. Kalau tak, dah mencurah-curah dah air berlian ni haaa. hehehe.



Pengorbanan ibu? fikir-fikir laa sejenak. Cha pun tengah fikir. 

>> Pengorbanan ibu yang sanggup berkorban untuk Nafsu dan Kepuasan sampai sanggup mengorbankan anaknya sendiri
OR

>>Pengorbanan ibu yang sanggup bergadai nyawa untuk anak yang tercinta. 



Pada masa sekarang, kita dapat lihat pengorbanan ibu yang mana satu ? Fikirkanlahh.. Cha harap Cha akan jadi seorang ibu yang sangat baik suatu hari nanti. Cehhhhh!! lama lagi nak jd ibu niiii. Hahahaha. *menggedik pulak Cha ni*


Peace <3



No comments:

Post a Comment

I value your comment :)