Followers

About Me

My photo
She was born on 20th Nov 1993. A holder of Bachelor of Business Administration (Hons) majoring in International Business. Currently working :')

Monday, November 15, 2010

Jangan Hina Bangsa Lain

Kebanyakan budak-budak yang baru nak "up" selalu mengutuk bangsa lain. Contoh, apabila dia gaduh dengan budak lain, dan budak tuh keturunan indonesia misalnya, mesti budak tu kena ejek INDON BODOH! INDON cuma layak bekerja sebagai tukang sapu sampah, bina bangunan, hidup merempat di Malaysia. Sini Cha nak katakan, HEBAT sangatkah anda? Bangsa Anda? Negara anda Malaysia? Bukan Cha nak kata Malaysia ni tak hebatt, hebat TETAPI segelintir rakyatnya saja yang suka memaki rakyat lain. Rakyat tu macam budak2 nak "up" yang tak ada fikiran yang matang macm Cha cakap tadi.



Kepada budak yang suka mengutuk bangsa lain ; 

Kalau korang marah sangat-sangat dekat seseorang, marah saje lah pada budak tu, jangan babitkan keturunan dia sekalii. Hebat sangatkah keturunan anda? Kalau korang tengok balik jalur keturunan korang daripada awal, nenek moyang korang pun seorang PENDATANG yang berhijrah ke Malaysia. Bukan melayu asli! Kalau betul-betul melayu daripada nenek moyang, Mesti keturunan korang yang tuh daripada ORANG ASLI. So, Masih proud ke ada keturunan ORANG ASLI?



Nak hina bangsa lain contoh macam "indon" . Apa yang korang tengok dekat Malaysia cuma orang indonesia yang berhijrah ke sini untuk mencari rezeki. yang perlu diberi makan untuk anak bini di kampung. So, janganlah nak hina diorang atas kesalahan budak yang ada keturunan indon! Korang tengok kat malaysia indon yang MISKIN je, Ada korang pernah pergi indonesia? , Kadang-kadang orang indon kat sana LEBIH KAYA daripada orang indon kat Malaysia. jangan terkejut!



Sama juga lah dengan pelakon-pelakon indonesia. Kadang-kadang pelakon indonesia MORE GOOD LOOKING daripada pelakon malaysia. Lebih banyak kacukan! Lebih talented! Jangan suka mengutuk orang sebab, perkara tu akan menunjukkan keBODOHAN bangsa anda sendiri. KEGAGALAN ibu bapa korang mendidik korang. Hey, pleasee lah. be mature okay !



Bukan indon je, kadang2 KELING pun diorang kutuk! kalau budak tu berbangsa india or Mamak je or what so fucking ever! Ada korang pernah pergi India? pernah ke? Macam Cha cakap tadi, Kadang-kadang ORANG INDIA kat sana LEBIH KAYA daripada orang-orang kaya kat Malaysia. Cuma silapnya jurang antara orang kaya india dan orang miskin terlalu JAUH! So, yang miskin banyak merempat tepi jalan dan yang kaya menjadi LEBIH KAYA!



Yang tuh baru status kehidupan. Pernah korang bandingkan dunia seni antara Malaysia dan India. BOLLYWOOD tuh apa? LEBIH HEBATT, bukan?? haaaa, ternganga korang baca! Please lagi sekali tolong jangan na mengutuk bangsa orang lain. Tengok tahap kemampuan diri sendiri dulu baru kutuk orang lain.




Baca Buka Minda, Bukan Buka Mata!

2 comments:

I value your comment :)